Khamis, 7 Jun 2012

~ KL Gangster 2 ~


Cerita KL Gangster ini akan dterbitkan oleh SKOP Productions dan cerita asal serta pengarahnya adalah Syamsul Yusof manakala Skrip ditulis oleh Syamsul Yusof dan Rizal Ashref yang akan menelan belanja sebanyak RM3 juta. Sepanjang majlis ini, bapa beliau dan juga selaku penerbit, Dato’ Yusof Haslam telah memberi sedikit info tentang apa yang akan ditayangkan kepada penonton untuk cerita ini.

“Terlalu banyak komen yang kami terima dan banyak penonton tidak memahami jalan cerita yang ada pada KL Gangster 1. Jadi dalam KL Gangster 2 adalah jawapan untuk soalan-soalan penonton kerana dalam KL Gangster 2 ini kami akan menggunakan kaedah flashback” Kata Beliau.




Filem ini akan dijayakan oleh pelakon-pelakon yang berbakat. Antara Pelakon-Pelakon tersebut adalah :-
Aaron Aziz sebagai Malek

Syamsul Yusof sebagai Shark

Soffi Jikan sebagai Ajib

Adam Corrie sebagai Dragon
Sheera Iskandar sebagai Zati
Zizan sebagai Fadil
Rosyam Noor sebagai Don
Adi Putra sebagai Malek
Ridzuan Hashim sebagai King
Ku Faridah (Mak Engku) sebagai Ibu kepada Malek, Jai dan Zati
Filem ini akan dijadualkan pengambaran pada 1 Disember 2011 selama 45 hari dan kawasan pengambaran di sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang dan Batu Gajah, Perak.
Sinopsis cerita KL Gangster 2 Prequel :-

Cerita ini mengisahkan tentang bagaimana 2 orang adik-beradik iaitu Malek(Aaron Aziz) dan Jai(Adi Putra) secara tidak langsung terjebak dalam dunia gangster setelah kematian ayah mereka 10 tahun lalu. Semenjak kematian ayah mereka, kehidupan mereka sekeluarga dalam serba kesusahan di samping ibu(Ku Faridah) mereka sering ketakutan gara-gara ugutan dari kumpulan gangster yang menagih hutang ayah mereka.
Disebabkan kesempitan wang dan keperitan hidup maka Jai menjadi semakin liar hingga sanggup melakukan apa saja demi wang bagi mengubah nasib hidupnya dan mendapat tentangan hebat dari keluarganya. Malek semakin buntu memikirkan masalah yang dihadapi dan ditambah pula dengan laporan dari doktor yang mengesahkan ibunya mengidap penyakit barah. Lagi memilukan apabila adik beliau, Shera telah diperkosa.
Sementara itu, Don(Rosyam Nor) merupakan antara gangster terbesar di KL yang giat menjalankan kegiatan-kegiatan haram. Segala tindak tanduk Don tidak disenangi oleh gangster-gangster lain namun terpaksa akur dengan kekuatan Don.
Pada masa yang sama, King(Riduan Hashim) dan Shark(Syamsul Yusof) merancang untuk memperkukuhkan kedudukan bagi menjatuhkan Don dan meminta pertolongan dari rakan baiknya iaitu Malek dengan menawarkan ganjaran yang besar. Malek menerima tawaran tersebut bagi menampung kos ibunya dan membayar hutang ayahnya. Namun kegiatannya tidak disenangi oleh ibunya dan mereka telah dihalau dari rumah.
King menjadi lebih berkuasa atas bantuan Malek dan kehadirannya membuatkan Don berasa tergugat. Beliau merancang untuk menghapuskan King dan Malek. Terjadi pertempuran hebat antara 2 kumpulan gangster terbesar di KL apabila Don menyerang King dan Malek. Mereka hampir tumpas ditangan Don namun terselamat apabila polis tiba dan berjaya melepaskan diri. Pada masa yang sama, Malek ternampak “tattoo” yang sama di badan Don dan pembunuh ayahnya.
Bermulanya konflik dan dendam antara Malek dan Don. Berjayakah Malek membalas dendam terhadap Don untuk ayahnya?Berjayakah King dan Shark mendominasi seluruh kawasan di KL?Apakah kesudahan nasib Malek, Jai dan Ibunya?
Sama-sama lah kita nantikan kemunculannya yang akan tiba pada tahun ini..


KREDIT: http://fathiputera.blogspot.com/2012/04/kl-gangster-2.html#ixzz1x7vc1y4q

Sabtu, 12 Mei 2012

Kau Sahabat, Kau Teman

Borhan, Lynnda, Fahmy, Aku n Nizam (Tiada dalam gambar coz jd photografer)
Friends 4Ever...

5 FINALIS MANIA ASTRO 2012

Mereka akan gegarkan GALAKSI MANIA
Kedudukan selepas talian undian ditutup: 
1. Hazama - 15%
2. Stacy - 15%
3. Hafiz - 13%
4. Jaclyn Victor - 13%
5. Aril - 12%
6. Adira - 11%
7. Shila - 10%
8. Ebi - 10%

Undian terendah terpaksa akur dengan pilihan penonton MANIA.
 Teruskan menyokong dan mengUNDI selebriti pilihan anda.
smile..:)

Ahad, 1 April 2012

Picture 001



Sebelum main bowling, snap untuk snooker dulu  =)
Demo je 2...

Khamis, 29 Mac 2012

Kepuasan Yang Teramat

Assalamualaikum....


Hari ni aku puas sgt bila dapat edit aku punye layout blog aku...
Rasa macam nak melompat je, teruja gile...
Thanks 2 "Lynnda Demak" coz bagi tunjuk ajar nak godek2 blog ni...

adoii hai, penuh gelak tawa..macam2 ragam dan karenah kitorang ni...
"Rosnizam Sahar" dok sibuk main YM je...
Ape2 pun aku puas walaupun xcantik tp cute je blog ni...

Lepas ni sikit akan aku terokai blog2 ni...aku ni budak baru belajar erti sebuah blog..
InsyaAllah aku akan update ape2 hal terbaru atau aktiviti aku buat di Bumi Sintok, UUM ni...

Ok, itu saja untuk saat ni..
Bye2 semua...:)

Rabu, 28 Mac 2012

Ahmad Dhani Kesal Tidak Pilih Alyah




KUALA LUMPUR, 26 MAC 2012: Menerusi konsert Mania minggu kedua yang diadakan di Studio 1, Astro Bukit Jalil pada 24 Mac lalu, penyanyi lagu Kisah Hati, Alyah dipilih produser Aubrey Suwito untuk berada di empayarnya.

Bersandarkan keputusan itu, Ahmad Dhani yang sudah mempunyai empat bintang dalam empayarnya mengakui berasa sedikit kecewa sebaik saja tamat siaran langsung minggu kedua Mania.

Ia berikutan, Ahmad Dhani tidak dapat memilih Alyah untuk berada dalam empayarnya.

Bagaimanapun, produser hebat dari Indonesia ini terpaksa akur dengan konsep program yang hanya memberi peluang seorang komposer memilih empat bintang dan seorang lagi bintang yang diserap masuk menerusi undian hot seat.

"Pada malam ini, saya suka dengan persembahan Alyah. Saya sukakan vokal Alyah. Namun, saya tidak bisa untuk memilihnya lagi kerana ruang kosong untuk saya tiada lagi.

"Selepas dua minggu konsert diadakan, minggu lalu saya merasakan persembahan Stacy paling bagus. Untuk minggu ini pula, saya meletakkan persembahan Alyah yang paling bagus. Saya rasa bagus kerana mereka mengikuti peredaran masa muzik.

"Terus-terang, saya merasa sedikit menyesal kerana tidak dapat memilih Alyah. Bagaimanapun, saya akan sunting Alyah untuk projek sebuah album yang melibatkan artis Malaysia dan Indonesia," katanya.

Menjelaskan tentang album itu, Ahmad Dhani memberitahu Stacy antara nama penyanyi dari Malaysia yang telah mengesahkan melibatkan diri.

"Untuk album ini, ada lima orang penyanyi Malaysia yang terlibat. Penyanyi yang sudah sah terlibat adalah Stacy. Dia pun sudah merakamkan lagu untuk album itu.

"Memandangkan saya tidak dapat memilih Alyah, saya akan mempelawa dirinya untuk terlibat dalam album ini. Nama penyanyi lain yang terlibat masih belum sah lagi kerana saya masih lagi mencari.

"Sejujurnya, setakat ini saya masih belum lihat bintang Mania yang mana betul-betul menonjol. Saya masih belum dapat klasifikan lagi," jelasnya.



Ahad, 25 Mac 2012

sM!L3

Senyum adalah satu sedekah, so senyum2 lah....:)


Khamis, 15 Mac 2012

Kisah Hati - Alyah

Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu menyempurnakan aku
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya
Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya....:)